Az IAB digitális reklámszakmai szervezet frissítette a mobilhirdetésekre és táblagép reklámokra vonatkozó ajánlásait. A szervezet Mobil munkacsoportja kiemelt projektként kezelte a mobilhirdetésekre vonatkozó ajánlások frissítését és egy eseti projektcsoportot hozott létre a feladat elvégzése érdekében.
A csoport tanulmányozta a külföldi és hazai gyakorlatot és változások trendjeit, majd az eredmények alapján új ajánlást állított össze a sztenderd méretek meghatározására, ami a banner, popup és egyéb reklámfelületek hirdetőinek mutat irányt.
A szervezet a következő képméreteket ajánlja:
- Mobileszközre:
- 320×50 pixel,
- 300×250 pixel
- 480×240 pixel
- Tabletre:
- 300×250 pixel (medium rectangle)
- 640×360 pixel (roadblock)
A munkacsoport továbbá azt javasolja tartalomtulajdonosoknak, hogy a méretek további differenciálását jelen ajánlásból kiindulva a 480×120 pixeles „kompakt” és a 480×480 pixeles „prémium” méretben valósítsák meg.
Kercsó Péter a munkacsoport vezetője elmondta, hogy az elmúlt egy év mozgalmas volt a mobil hirdetési piac szempontjából. Például megjelent a Facebook Instant Articles éselterjedt a programozott mobil vásárlás is. Ezen felül a mobil display bevételek hihetetlenül gyors növekedést produkálnak.
Az IAB Hungary 2008 novemberében létrejött szakmai szervezet, amely a nemzetközi Interactive Advertising Bureau (IAB) hazai képviselője, az IAB Europe tagja. A szervezetet 46 cég alapította, köztük ügynökségek, kiadók, kutatócégek, hirdetők és egyéb az digitális hirdetési piacon tevékenykedő szolgáltató cégek. A szervezetnek jelenleg 82 tagja van.