A márkaépítés és a branding segít a vállalkozásoknak kiemelkedni a piacról. Segítségével a cégek olyan eredményeket érhetnek el, amelyekre versenytársaik csak irigykedve figyelnek.
Miért fontos a márkaépítés?
Számos előnye van a márkaépítésnek, de az egyik legfontosabb talán az, hogy az erős márkával rendelkező cégek könnyedén adhatják termékeiket magasabb áron. Elég csak az Apple termékekre gondolni és összehasonlítani tudásban és minőségben egy Huawei vagy Xiaomi termékkel. Még ha valóban többet is tud valamivel egy Apple készülék, akkor is aránytalanul drágábban tudják eladni.
A különbség pedig a márkaépítésben és a brandingben keresendő, ahogy a Marketing21 is írja blogbejegyzésében. A branding nem csak abban segíti, hogy több bevételt érjen el egy vállalat: javítja az ügyfélkör minőségét és az alkalmazottak megtartásának képességét is.
Manapság népszerű fogalommá vált az employer branding is. Ilyenkor a cél nem az, hogy cégünk márkaértékét a vásárlók között emeljük, hanem a munkavállalók közötti márkaértékre építünk. Célunk, hogy alkalmazottaink büszkék legyenek arra hogy nálunk dolgozhatnak, a külsősök pedig nálunk akarjanak dolgozni.
Branding technikák
Sokfajta megközelítése létezik a branding-nek. Érdemes a technikák közül számításba venni néhányat.
A márkaépítés legfontosabb kellékei:
- Mindenképp szükség lesz egy arculatra, arculati kézikönyvre
- Minőségi logót kell csináltatni, ami tükrözi az értékeinket (forrás)
- El kell helyezni a márka vizuális elemeit a hirdetéseinken online és offline is
- A céges honlap egyre fontosabb branding eszköz, midnenképp hozzá kell alakítani a céges megjelenéshez
- Az ügyfelek kiszolgálása során is arra kell törekedni, hogy épüljön a márka: érdemes használni céges reklámeszközöket, például levélpapírt, borítékot, márkázott email aláírást